Stageverslag 3 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lars Pols - WaarBenJij.nu Stageverslag 3 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lars Pols - WaarBenJij.nu

Stageverslag 3

Blijf op de hoogte en volg Lars

29 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Beste lezer,

Hierbij een nieuw stageblog van mijn stage bij Zports. Ik heb een tijdje niks van mij laten horen, excuses hiervoor. Dit komt mede doordat ik op het werk druk ben en thuis het internet erg slecht werkt.

Deze weken heb ik mij vooral bezig gehouden met de aQuelle Ocean Racing Series. Dit jaar is de 10e editie van de Ocean Racing Series en de hoofdsponsor is aQuelle. De Ocean Series is een evenement waaruit de deelnemers kunnen kiezen uit: 5KM hardlopen, 5KM lopen, 1KM / 2KM zwemmen. De deelnemers konden zich van tevoren registreren en hun ‘goodie bags’ ophalen op 10 oktober in het News Cafe, die beheert wordt door de vrouw van Michael. Dit was een hectische avond omdat bijna alle deelnemers tegelijk hun tasjes kwamen ophalen, maar het was een geslaagde avond. Nadat de tassen uitgedeeld waren, vond de lucky draw plaats en werden Sjoerd en ik voorgesteld aan de aanwezigen.
We hebben nu 2 rondes meegewerkt en het bevalt erg goed. De eerste ronde stond er veel wind en waren er hoge golven, maar het kon gelukkig doorgaan. Elke week doen er zo’n 500 mensen mee aan de series, alleen afgelopen week is de zwem afgelast vanwege de ruige zee. In dit weekend deden er zo’n 200 mensen mee met de 5km run/walk. Afgelopen weekend hebben we ook bij de Global Cancer Walk gewerkt, waar we onze hoofdsponsor van de Ocean Series hebben geholpen met het uitdelen van water aan de deelnemers. Was wederom een leuke ochtend en hebben contacten opgedaan met de marketingmanager van dit bedrijf.

De dagen tijdens de ocean series zien er als volgt uit: Vroeg op, 6:00 begint het opbouwen van het evenementen terrein, zowel op het strand en op het er bovengelegen grasveld. Zports heeft en zeecontainer vlakbij het strand staan, waar de meeste spullen opgeslagen staan. Op het grasveld staat de registratietent en op het strand staat de start en finish. Tijdens deze dagen sturen we de overige werknemers aan en zorgen ervoor dat alles soepeltjes verloopt. We helpen zelf ook mee met opbouwen en promoten het evenement op de websitepagina, Facebook, maar ook doormiddel van het ophangen van promotiemateriaal in de stad, zoals grote banners en flyers bij sportwinkels.

Ook zijn we begonnen met de voorbereidingen van de Global Diabetis Walk. Dit wordt een loop die start vanuit het Nelson Mandela stadion, met als doel om meer awareness te creëren voor diabetes. We zijn nu bezig met het regelen van sponsoren voor de goodie bags, de eerste 500 deelnemers krijgen namelijk een tasje met leuk, speciaal op diabetes gerichte producten erin.

Buiten de werkzaamheden om ben ik bezig met mijn stageverslag voor de Tough Guy Challenge, het verschilt per week hoeveel tijd ik er aan kan werken, maar over het algemeen komt dit prima uit. Vanaf vandaag zit ik alweer op de helft van mijn stagedagen (45) de dagen gaan dus erg snel, wat aangeeft dat ik het erg naar mijn zin heb! Dinsdag heb ik de tussentijdse beoordeling ontvangen en ben ik door beoordeeld met een 8. Beide partijen erg tevreden. Verder geniet ik erg van mijn tijd in Zuid-Afrika, in de weekenden dat we vrij zijn trekken we er vaak op uit om de mooie dingen van dit geweldige land te zien.

Voor leuke links, klik hieronder:
https://www.facebook.com/OceanRacingSeries/photos/a.10152463650600983.1073741847.109775150982/10152463657015983/?type=1&theater

https://www.facebook.com/OceanRacingSeries?fref=ts

http://www.zports.co.za/Home.aspx?EventKey=ef50a921-04c1-49f7-8f2d-e00c294d278f

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Eerste webblog, week 1 en 2

De stage bij Zports Event Management is begonnen!

Als onderdeel van mijn opleiding Sportmarketing loop ik momenteel stage bij Zports Event Management in Port Elizabeth. Zports is een sportevenementen bureau die evenementen organiseren op het gebied van hardlopen, fietsen en zwemmen, en hier creatieve evenementen van maken. Zports heeft 5 full time medewerkers en het aantal part time medewerkers kan tijdens de evenementendagen oplopen tot zo’n 50 man. Het kantoor is gevestigd aan de Milner Avenue, op een steenworp afstand van het stadion waar Nederland tegen Brazilië heeft gespeeld tijdens het WK2010 in Zuid-Afrika.

Op dit moment zijn mijn werkzaamheden vooral gericht op de voorbereidingen van de Urban Run. Dit is een hardloop parcour met verschillende obstakels zoals klimnetten, door buizen klimmen Het doel van dit evenement is om de hoogtepunten van de binnenstad laten zien aan de mensen die daar al tijden niet meer geweest zijn.. De deelnemers van deze Urban Run halen geld op voor het goede doel; Chesire Home en Reach for a Dream. Elke deelnemer, dient naast het inschrijfgeld, minimaal 100 Rand op te halen voor deze goede doelen. Vorig jaar is er een bedrag opgehaald van 230.000 Rand, wat neerkomt op zo’n €16.500.

Activiteitenoverzicht:

Week 1:
In de eerste week heb ik bij de aanvang van mijn stage een rondleiding van mijn bedrijfsbegeleider, Michael Zoetmulder een rondleiding gehad door het kantoor en werd mij uitgelegd wie voor welke taak verantwoordelijk is binnen Zports. Samen met Sjoerd Welcker deel ik een kantoor, de andere medewerkers hebben elk een eigen kantoor.
In deze eerste week heb ik mij vooral bezig gehouden met het promoten van de Urban Run, zodat er zoveel mogelijk deelnemers mee gaan doen op 21 september a.s.

Een overzicht van mijn werkzaamheden in de eerste twee weken.
1. Analyseren website/social media , informatie over het bedrijf inwinnen.
2. Facebook beheren/content schrijven (www.facebook.com/ZportsCC , www.facebook.com/UrbanRun, www.facebook.com/OceanRacingSeries)
3. De route van de Urban Run gereden met Michael Zoetmulder om een idee te krijgen hoe dit evenement eruit zal gaan zien.
4. Promotiemateriaal weggebracht naar een ontwerpbureau.
5. Naar gemeentehuis geweest om de Urban run te presenteren, die niet doorging omdat degene aan wie we het moesten presenteren ziek thuis was.
6. Naar het politiebureau geweest om het evenementenplan/safety plan af te geven
7. SWOT-analyse geschreven het promoten van de Urban Run.



Week 2:
1. Facebook pagina onderhouden/content schrijven
2. Naar Donkin reserve geweest (start van de Urban Run) om het terein te meten en waar bepaalde tenten komen te staan gemarkeerd.
3. Bij een fotoshoot geweest voor Chesire Home. Een invalide man werd gefotografeerd bij het Donkin Reserve, samen met lokale komiek Gino Fabbri.
4. Met John, meerdere mensen gesproken over het opruimen / vrij maken van de route.
5. Materiaal heen en weer rijden voor de Urban Run.
6. Een brug ontmanteld. De palen van deze brug hebben we nodig voor het bouwen van een klimnet op een fort, die op de route ligt.
7. Werken aan het stageplan.


De stage bevalt tot zover erg goed. Als stagiaire wordt je bij zoveel mogelijk werkzaamheden betrokken, wat erg prettig werkt. Er wordt naar mijn idee niks geheim gehouden en kan alles inzien wat nodig is voor mijn activiteiten. De bedrijfssfeer is erg informeel en iedere medewerker wordt als gelijke gezien, dus ook de stagiaires. Deze vrijdagavond ga ik samen met Sjoerd Welcker met mijn stagebegeleider naar een rugbywedstrijd van de lokale rugbyclub EP Kings. Dit bevestigd dus de informele sfeer tussen stagiair en baas!

Kijk voor meer informatie over de evenementen op:
www.zports.co.za en klik door naar de evenementenlijst.

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

Stageupdate Zsports, Zuid-Afrika

29 Oktober 2014

Stageverslag 3

02 Oktober 2014

Stage bij Zports week 3 en 4
Lars

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 1601

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Eerste webblog, week 1 en 2

Landen bezocht: