Stageupdate Zsports, Zuid-Afrika - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lars Pols - WaarBenJij.nu Stageupdate Zsports, Zuid-Afrika - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lars Pols - WaarBenJij.nu

Stageupdate Zsports, Zuid-Afrika

Door: Lars Pols

Blijf op de hoogte en volg Lars

01 December 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Beste lezer,

Hierbij een nieuwe stage-update vanuit Zuid-Afrika.

Ook de afgelopen weken hebben in het teken gestaan van de aQuelle Ocean Racing series. Inmiddels zijn er 4 races geweest en het blijft leuk om op het strand te werken. Afgelopen zaterdag was de Global Diabetes Walk die startte bij het Nelson Mandela stadion die op een steenworp afstand van ons kantoor ligt. Dit evenement stond in het teken van het creëren van awareness voor diabetes, omdat 50% van de mensen die diabetes hebben dit niet weten. Tijdens deze loop konden de deelnemers hun bloedsuiker-waarde controleren, wat Sjoerd en ik ook gedaan hebben. Gelukkig zijn we kerngezond. In totaal deden er zo’n 350 mensen mee aan de fun walk van 5 kilometer. Er was een cameraploeg aanwezig die Michael interviewde en de deelnemers om hun mening vroeg. Mijn werkzaamheden op deze dag bestonden uit het opbouwen van het evenement, registeren van de deelnemers en zorgen dat alles soepel verliep. Van tevoren heb ik mij bezig gehouden met het promoten van het evenement en het benaderen van sponsoren voor het vullen van de goodie bags die de deelnemers kregen.

Met mijn individuele opdracht gaat het goed. Ik ben nu vooral bezig met het onderhouden van contact met Shamwari en ben aan het onderzoeken wat hun terugverwachten en wat wij ze kunnen bieden.

Aanstaand weekend hebben we 2 evenementen; op zaterdag de NEWS CAFE Stilletto Race en op zondag de 5e ronde van de aQuelle Ocean Series. De stilletto race is een sociaal en vooral leuk evenement. Het evenement zal bestaan uit:
• 100m Waiters Race
• 100m Men-in-Drag Stiletto Race
• 100m Ladies Stiletto Race

Dit lijkt me een erg leuk evenement om betrokken bij te zijn!

Meer informatie over de evenementen is te vinden op:
http://www.zsports.co.za/Home.aspx?EventKey=8978a2f8-7c9c-43f2-b3a4-bb5b0e108ed5

http://www.zsports.co.za/Home.aspx?EventKey=d21c84d4-19aa-40f5-bc01-5134020ffc1a

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Eerste webblog, week 1 en 2

De stage bij Zports Event Management is begonnen!

Als onderdeel van mijn opleiding Sportmarketing loop ik momenteel stage bij Zports Event Management in Port Elizabeth. Zports is een sportevenementen bureau die evenementen organiseren op het gebied van hardlopen, fietsen en zwemmen, en hier creatieve evenementen van maken. Zports heeft 5 full time medewerkers en het aantal part time medewerkers kan tijdens de evenementendagen oplopen tot zo’n 50 man. Het kantoor is gevestigd aan de Milner Avenue, op een steenworp afstand van het stadion waar Nederland tegen Brazilië heeft gespeeld tijdens het WK2010 in Zuid-Afrika.

Op dit moment zijn mijn werkzaamheden vooral gericht op de voorbereidingen van de Urban Run. Dit is een hardloop parcour met verschillende obstakels zoals klimnetten, door buizen klimmen Het doel van dit evenement is om de hoogtepunten van de binnenstad laten zien aan de mensen die daar al tijden niet meer geweest zijn.. De deelnemers van deze Urban Run halen geld op voor het goede doel; Chesire Home en Reach for a Dream. Elke deelnemer, dient naast het inschrijfgeld, minimaal 100 Rand op te halen voor deze goede doelen. Vorig jaar is er een bedrag opgehaald van 230.000 Rand, wat neerkomt op zo’n €16.500.

Activiteitenoverzicht:

Week 1:
In de eerste week heb ik bij de aanvang van mijn stage een rondleiding van mijn bedrijfsbegeleider, Michael Zoetmulder een rondleiding gehad door het kantoor en werd mij uitgelegd wie voor welke taak verantwoordelijk is binnen Zports. Samen met Sjoerd Welcker deel ik een kantoor, de andere medewerkers hebben elk een eigen kantoor.
In deze eerste week heb ik mij vooral bezig gehouden met het promoten van de Urban Run, zodat er zoveel mogelijk deelnemers mee gaan doen op 21 september a.s.

Een overzicht van mijn werkzaamheden in de eerste twee weken.
1. Analyseren website/social media , informatie over het bedrijf inwinnen.
2. Facebook beheren/content schrijven (www.facebook.com/ZportsCC , www.facebook.com/UrbanRun, www.facebook.com/OceanRacingSeries)
3. De route van de Urban Run gereden met Michael Zoetmulder om een idee te krijgen hoe dit evenement eruit zal gaan zien.
4. Promotiemateriaal weggebracht naar een ontwerpbureau.
5. Naar gemeentehuis geweest om de Urban run te presenteren, die niet doorging omdat degene aan wie we het moesten presenteren ziek thuis was.
6. Naar het politiebureau geweest om het evenementenplan/safety plan af te geven
7. SWOT-analyse geschreven het promoten van de Urban Run.



Week 2:
1. Facebook pagina onderhouden/content schrijven
2. Naar Donkin reserve geweest (start van de Urban Run) om het terein te meten en waar bepaalde tenten komen te staan gemarkeerd.
3. Bij een fotoshoot geweest voor Chesire Home. Een invalide man werd gefotografeerd bij het Donkin Reserve, samen met lokale komiek Gino Fabbri.
4. Met John, meerdere mensen gesproken over het opruimen / vrij maken van de route.
5. Materiaal heen en weer rijden voor de Urban Run.
6. Een brug ontmanteld. De palen van deze brug hebben we nodig voor het bouwen van een klimnet op een fort, die op de route ligt.
7. Werken aan het stageplan.


De stage bevalt tot zover erg goed. Als stagiaire wordt je bij zoveel mogelijk werkzaamheden betrokken, wat erg prettig werkt. Er wordt naar mijn idee niks geheim gehouden en kan alles inzien wat nodig is voor mijn activiteiten. De bedrijfssfeer is erg informeel en iedere medewerker wordt als gelijke gezien, dus ook de stagiaires. Deze vrijdagavond ga ik samen met Sjoerd Welcker met mijn stagebegeleider naar een rugbywedstrijd van de lokale rugbyclub EP Kings. Dit bevestigd dus de informele sfeer tussen stagiair en baas!

Kijk voor meer informatie over de evenementen op:
www.zports.co.za en klik door naar de evenementenlijst.

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

Stageupdate Zsports, Zuid-Afrika

29 Oktober 2014

Stageverslag 3

02 Oktober 2014

Stage bij Zports week 3 en 4
Lars

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 661
Totaal aantal bezoekers 1596

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Eerste webblog, week 1 en 2

Landen bezocht: